Ridtur

Ela och jag red norrut och valde vägen ner mot "Flagen". Den är inte toppenbra, jag blir så irriterad på att det alltid är något parti med berg som man måste ta sig över var man än rider. Det är inte höga berg det handlar om, tvärtom, de är platta s a s. Problemet är att det är så halt att rida med skodda hästar och det är lite halvläskigt om hästen skulla halka omkull (har hänt...). Nu gick det ju bra och man får vara extra försiktig och kanske t o m gå av och leda förbi på vissa ställen. Skönt med islandshästar, de är lätta att hoppa på och av :)

Nu blommar fruktträden och grönskan i olika nyanser är fantastisk. Tyvärr blåser det ganska mycket ute idag och det är inte speciellt varmt. I natt vaknade jag dessutom av en rejäl åskknall! Men nu är det vår (snart sommar) och ett säkert vårtecken är att vi ska på Vårfest i Lokalen i kväll! Party party!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!