Bockjägarna har vänt hemåt.

Våra tre danska bockjägare som kom i lördags har åkt hem idag. De var väldigt nöjda med sin vistelse hos oss och bokade om till nästa år. De sköt tre bockar, två gamla returbockar och en fin gaffelbock. De har dessutom sett ytterligare fyra-fem bockar och många getter med kid. Något konstigt som de såg på Södra udden var en vit ekorre! Har aldrig hört talas om det förut men det kanske förekommer ofta?!

I morgon är jag ledig från sjukhusjobbet och det blir Björköjobb istället. Ibland skulle det vara ganska skönt att vara helt ledig men det är bra så mycket roligare att jobba hemma nu när jag inte gör det varje dag! Jag ska städa stugorna inför nästa gäng med gäster, sjöfågeljägare denna gång. Under hösten har vi fyra svenska bokningar, två tyska och en polsk. Det känns bra att ha en så lång säsong men i december är det ganska skönt att bomma igen för året :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!