Gocart, nya byxor och middag på Saltmagasinet

Ligger några dagar efter i skrivandet på bloggen men det får bli som det blir. I torsdags fyllde min svåger Fredrik 40 år och hans firning började med lunch på Rågö (där vi inte var med eftersom vi jobbade) men naturligtvis kunde vi inte missa gocarten så där mötte vi upp för att ge honom en match. Det regnade megamycket och vi fick instruktioner om att dra regnbyxorna över regnjackorna för att det skulle skydda så mycket som möjligt. När jag kört ett halvt varv var jag övertygad om att jag hade fått tag på ett par byxor med ett stort hål i grenen för det kändes som det kom in en tsunami mellan benen. Det var bara att förbanna oturen att jag inte hade några byxor att byta med och sen fortsätta att köra. Banan var hal och det krävdes lite annan teknik än när man kör på torr bana, men jösses vad KUL det är!!! Jag får lyckopirr i magen när jag åker gocart, älskar det verkligen!
40-åringen gör sig redo för start

Magnus vann, Fredrik kom tvåa, jag kom trea och de andra fem kom på delad fjärde plats :)

Det visade sig att det inte var jag som tagit ett par trasiga regnbyxor utan alla var lika blöta, vattnet bara forsade längs med benen när man reste sig (kändes som man kissade på sig minus värmen). Käckt att veta att man skulle gå till Saltmagasinet och äta en avsmakningsmeny därefter - NOT. Vi fick sätta oss på påsar och tidningar i bilarna och sen styrde vi kosan mot stan för att införskaffa nya byxor och underkläder. Jag hittade ett par jeans på Åhléns som var billiga, jag gav 44.50 SEK för dem, helt OK (även om de inte var världens snyggaste kanske...). Känslan av att stå i provhytten och dra på sig de blöta och kalla byxorna efter att man hade provat torra och sköna, var inte så angenäm direkt... Snabbt iväg till Jojja (som skulle vara barnvakt), där kunde vi byta om till torra kläder i lugn och ro.

Torra och glada åkte vi sen till Saltmagasinet och åt god mat.

Fredrik smakar på den första rätten. Han blev rädd att han inte skulle bli mätt (tyckte att portionen var liten...).

Saltmagasinets knäckebröd med sikrom (var kom den ifrån???), stekt strömming och så var det något gott i mitten också (vad?).

Torsk med svarvad potatis, friterade musslor och musselsky (jättegott!!!).

Lammytterfilé med auberginelasagne och tomat på halkbana.

Vi åt fler rätter men de blev inte bra på kort. Gott var det och Fredrik blev mätt tror jag!

3 kommentarer:

  1. Otur med ösregn på gocarten, kanske lite som halkbana? ;-) Annars lät det som en riktigt bra 40-årsfest!
    Stina

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen som halkbana :) Och roligt hade vi!

    SvaraRadera
  3. Det i mitten var kallrökt lax med syltad fänkål och gurka som serveras med wasabimajonnäs

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!