Hyrd skylift som fastnar

Vi har hyrt en skylift i veckan för att kunna måla högt uppe på ladugården. Det har gått bra och känns betydligt säkrare än att stå på en vinglig stege i traktorskopan... Ela och Feffe ville testa hur det var att åka upp i den och naturligtvis skulle de upp så högt som det bara gick. Vad inträffar då? Jo de kommer 18 meter rakt upp och i det läget fastnar liften. Där blev de sittande i 20 minuter i regnet medan Magnus fick ringa runt för att ta reda på hur man skulle göra för att få ner dem. Till slut fick han pumpa ner dem manuellt (hur han exakt gjorde vet jag inte, jag var inte hemma). Tur att barnen inte lider av svindel eller fick panik... Men det var säkert fin utsikt, kanske att de kunde se ända till Mariannelund... eller åtminstonde ända till Hasselö!

Målning av "min" ladugård

Målning av "Magnus" ladugård

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!