Underbar Stockholmshelg

Tidigt i lördags åkte jag med Ela, Becka och Susanne till Sthlm. Vi svängde förbi Huddinge och hälsade på en kompis som fått barn (så söt!), sen mot Lilla Essingen där vi packade in sakerna i Sofies lägenhet. Vi hade inte riktigt bestämt vad vi skulle göra men beslutade att åka till Gröna Lund. Det hade spöregnat på uppvägen men när vi kom till Sthlm blev det kalasväder och en eftermiddag på Grönan var toppen. Vi åkte Insane, Jetline, Tilt och Katapulten och Susanne var väskhållare - perfekt!

Efter Grönan var det dags för det som vi egentligen åkte upp för --> Coldplay! Vi var inne på Stadion någon gång efter 18.00 och sen var det väntan som gällde. Vi fick ganska bra platser på högra sidan framför scenen. En glad överraskning blev att det strax bredvid oss gick ut en "extra" scen som användes ganska flitigt under konserten! Jag kommer aldrig att kunna behärska mig när jag går på konsert (om det är bra alltså) och jag hoppade och skrek minst lika mycket som tonåringarna runt mig :) Det var en bra konsert, riktigt bra, och alla var nöjda och lyckliga när vi åkte hem till Lilla Essingen. Vi kom på att vi inte ätit på ca 12 timmar... så vi käkade lite frukost innan vi gick och lag oss och det var inte alls svårt att somna med Coldplay ringande i öronen.

I väntan på Coldplay

Vi stod fantastiskt bra och deras spelning var toppen

Idag har vi shoppat lite i Västermalmsgallerian. Jag köpte bl a en String pockethylla som jag är jättenöjd med och sen blev det lite kläder också. Avslutade med italiensk glass vid Fridhelmsplan och sen vände vi hemåt. Tack för en kalashelg, vi åker snart igen eller hur mina darlingar?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!