Snart Coldplay på TV

Det måste vi kolla på och förbereda oss inför deras konsert i Sthlm på lördag :) Ska bli så roligt att se dem live, har ju inte gjort det förut.

Jag har tränat Ixa själv ikväll eftersom Magnus kör ensilage. Det gick bra (det gör det ju nästan alltid faktiskt) och på träningsprogrammet stod siddirrigering (höger - vänster). Vi har inte tränat det tidigare, har tagit det lugnt med hennes träning och koncentrerat oss på sök och markeringar. Nu är det dags att börja med lite dirrigeringsövningar och det funkade bra de tre gånger som jag körde "klockan" (synlig så klart). Att kunna dirrigera hunden sidledes är otroligt användbart då man själv vet var fågeln har hamnat men hunden har missat markeringen. När man har haft en lättstyrd hund, som vår gamla Tea, kan man bli galen för mindre då man (försöker) apportera med en otränad hund... Därför ska vi minsann se till att Ixa blir duktig!

2 kommentarer:

  1. Den här låten får håren på mina armar att resa sig! Tänk på mig när/om de spelar den! Kram!
    http://www.youtube.com/watch?v=_7OQSl4FdJE

    SvaraRadera
  2. Visst är den underbar!!! Synd att du inte ska med ;)
    Kram!

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!