Läser för fullt.

Just nu läser jag Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones innan jag somnar, jag lyssnar på Kollektivt självmord av Arto Paasilinna i bilen och i MP3-spelaren har jag Tre sekunder av Roslund & Hellström. Alla tre böckerna är bra men väldigt olika! Det är rätt häftigt att man kan hoppa in i olika historier så pass lätt egentligen, jag har aldrig några problem med att ha flera böcker på gång samtidigt. Däremot blir det ofta så att när jag närmar mig slutet i en bok blir det den som jag lägger lite extra krut på. Kanske tar jag mig CD-skivorna från bilen och lyssnar i den bärbara CD-spelaren eller tar med MP3-spelaren och lyssnar i baksätet då det är någon av mina samåkare som kör. Eller så blir det att jag läser långt senare än jag borde. Efter ett antal "kan du inte släcka snart" brukar Magnus somna och då är det inget som hindrar mig från att läsa ett par timmar i sängen... Gäsp ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!