Skarvtoast eller rökt skarv

I morse gick jag upp klockan kvart över fyra (på min lediga dag!) för att skjutsa ut Magnus och Jörgen till Sälgrundet i Gudingen. De skulle jaga skarv och eftersom jag är en snäll person gick jag med på att skjutsa dit dem. Det blåste en hel del men de lyckades i alla fall hoppa av med bössfodral, ryggsäckar och skott. Eller hur var det nu, Magnus skott var visst kvar hemma... Han hade väl antagligen inte tänkt att skjuta något... ;) Som tur var hade Jörgen skott med sig så det räckte och de sköt ca 30 skarvar. Jag hade tänkt att fota dem när jag hämtade dem men pappa åkte och plockade upp dem så ni får istället föreställa er hur det såg ut på några stenar som sticker upp ur Gudingen, lagom nedkladdade med skarvs..t!

På tal om skarv vore det kanske något att satsa att bjuda på? Från tidningen Nya Åland

Detta kanske skulle kunna vara något som förrätt på Cykelfesten:

Rökt skarv med hasselnötsbröd, västerbottenostcremé och rödbetssyrup

Det låter väl helt OK? Kommer att bli slagsmål om att komma ut till oss på förrätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!