20/6 Rebecka skriver:

I förrgår var vi på IKEA på midsommarfirande.

Det blev nästan en chock för oss hur svenskt det plötsligt blev. Eftersom vi har kommit in i USA lite nu, så kändes det lite konstigt att äta sill och diamtårta. Sedan fick vi också dansa runt midsommarstången. Det är svenska skolan här i Charlotte som höll i det och det var jättekul!
Många svenska familjer var där. Innan vi åkte till IKEA hade vi satt på en skiva med svenska sommmarhits. Så Ela och jag sa lite senare att vi kände oss mer svenska här än vad vi gör hemma!

Jag

Home sweet home - Småland :)

Igår var det vår första lugna dag, så Leo tog oss med till golfbanan och lät oss slå på drivrangen. Det var jättekul, men det var hur varmt som helst! Men vi fick iväg några till 100 m sträcket.

När vi kom hem så åkte vi till en pool som en av deras kompisar har. Eller det är ett område som får samsas med en pool. Den var ganska stor och rolig men det var ganska mycket folk så vi var där kanske bara någon timme.

När vi kom hem åt vi hemmagjord pizza som var jättgod! Ela och jag har tänkt att baka kanelbullar en dag. Vi får se hur det går...

Vi har det bra här i USA och vi älskar det! Människorna är så snälla och det är varmt och det är bra shopping! Vi har verkligen kommit in i det nu och det blir svårt att lämna det här när vi ska åka hem. Jag tror att de kommer att få ett besök inte allt för långt fram i framtiden ;)

Jag har sett att det är några som kommenterar, men jag skulle gärna vilja se fler! Så att VI kan se att det är några som undrar hur vi har det, annars får vi bara veta det genom mamma...

Men tack de som redan kommenterar! Det är jättekul att få lite responds!

Kram Rebecka

P.s Tack Pia och Karolin :)

5 kommentarer:

  1. jennifer och madde20 juni 2010 kl. 17:19

    hejsan:) synd becka att du missade bröllopet xd. det är skönt med lite lugn och ro hemma men det blir det inte mycket av när madde är här:) puss och kram från jennifer och madde;)

    SvaraRadera
  2. Oj vad ni ser ut att ha det skönt. Längtar också efter att få bada. Ja få det får man men.... det måååste bli varmt i vattnet först. Jag är inte som eran farmor som badar när det är 15 grader.Det är jättekul att följa er här på bloggen.Kram från Solweig

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha det helt underbart, och det är ju meningen också. Får ni plats med allt som ni har handlat, på planet hem?
    Ha det så jättebra fortsättningsvis också, kram från moster Karolin

    SvaraRadera
  4. Hej Becka, det ser ut som om ni har det rätt bra i USA.. bra, det var ju meningen det också. Jag är så glad att er resa kunde bli av. Jag kommer ihåg den där häftiga känslan när man reste långt bort själv för första gången. Tycker det är kul att ni har fått fira midsommar utanför Sverige. Det har jag bara gjort två gånger. Men det är precis som ni hade pratat om. Man känner sig ännu mera svensk än när man är i Sverige vid sådana tillfällen. Och det där kommer ni att märka ännu mer i framtiden om ni bor lång tid utomlands. Sverige blir genast viktigare inombords än vad det är annars. Sköt om er och stort stort grattis till de suveräna betygen! Kram från moster Sofie

    SvaraRadera
  5. Ni verkar verkligen att ha det kalasbra! Man blir nästan lite avundsjuk för här hemma e´ de´ INTE nån sommarvärme! Jag har bara badat en gång ännu i år & det tillhör inte vanligheterna för ett "blötdjur" som jag!
    Vill ni va´ så go´a & ta med lite värme hem sen!!?? ;o))

    Amanda (min systerdotter) pluggar i Santa Barbara & hon trivs som fisken i vattnet!!!! Verkligen något hon rekommenderar andra att göra om möjlighet & intresse finnes!!!!!
    Hon e´ hemma & jobbar på turistbyrån under sommaren & det känns jätteskönt att ha henne hemma!!!!!! :o))

    Ha det gott!!
    Kramar Pia

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!