EFIT-dag lördagen den 5/6 2010

EFIT står för Ett Foto I Timmen och så här var min lördag mellan 08.00 och 20.00 (nästan iaf)
Kanske inte så väldans spännande men en ganska lugn lördag och det uppskattas emellanåt


08.00
Magnus äter frukost och havet ligger spegelblankt


09.00
Börjar att putsa fönster (som jag skjutit på så länge men nu kunde jag inte stå ut längre, när det är så vackert ute måste man ju kunna se ut genom fönstren...)


10.00
Dax för hönsen och tupparna att komma ut i det fina vädret

11.00
Hänger ut tvätt

12.00
Planterar tomater, physalis och blommor

13.00
Det tog sin lilla tid med planteringsfixet

14.00
Gick över till att rensa kirskål efter att ha planterat klart

15.00
Puh, kirskål ska man plantera till sin värsta ovän...

16.00
Hämtade några tackor med lamm som vi lånar av Hula och som ska beta på Lindholmen

17.00
En öl satt fint efter att ha legat på knä i landet under halva dagen

18.00
Boyen tycker inte om Östersjöns vatten så jag får ge honom och Reynire vatten varje dag (bygger armmuskler)

19.00
Magnus fixar maten

20.00 (något senare kanske)
Becka, Ela och Tilda diskuterar vid köksbordet efter maten. Trevligt!

3 kommentarer:

  1. Åhhh...vad fint ni har det därute på ön!! Helt underbart!!! :o)) :o)) :o))
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  2. Malin Johansson7 juni 2010 kl. 23:36

    Jösses vad många pelargoner ni har !!

    SvaraRadera
  3. Jajemensan, här är rätt OK ;)

    Och Malin, vill du ha några Mårbacka? Det finns lite att ta av!

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!