24/6 Rebecka skriver:

I måndags var det en slappdag för oss. Vi var helt slut efter den stressiga vecka som hade varit.

Så Ela och jag tog tag i bullbaket, vilket fick ett fantastisk resultat! Vi trodde inte riktigt det i början, Ela började med att säga att hon inte trodde att de här bullarna skulle bakas med kärlek, så ni kan ju tänka er hur det såg ut här...


På kvällen tog Anna-Lena och Leo oss till en jätterolig restaurang. Det var en japansk restaurang där kockarna lagade maten framför en och så gjorde de en show av det. Vår kock var galen. Han slängde mat på oss och skrämde oss flera gånger. Lite udda, men väldigt kul att få pröva på!
Maten kan jag också säga var huuur god som helst och det var mycket också!



På tisdagen blev det bio på morgonen. Den var ganska bra. Vi har hur många filmer som helst här, så nu börjar jag bli lite trött på det, men Ela vill bara se fler.

Efter bion blev det mer shopping. Det låter kanske som att det är det enda vi gör och att vi har hur mycket som helst, men så känner inte jag det. Visst, vi kanske ska väga våra väskor innan vi shoppar en sista gång, men ändå känns det inte så farligt. Och värsta i fall kan man ju skicka ett paket till Svergie... Men som jag tidgare har sagt så är shoppingen bra, riktigt bra!

På onsdagen blev det Carowinds igen. Vi har varit där tre gånger så vi kan stället nu! Igår var inte Anna-Lena med oss så vi fick ta hand om Killian själva. Det gick jättebra och han såg verkligen till att vi inte brände oss ;) (Internskämt, ingen kommer att förstå)... Första timmen åkte vi bergochdalbanor och sedan spenderade vi hela tiden vid vattenparken. Det är en jättestor vattenpark, tre gånger så stor som Ölands djurpark... Man blir helt slut efter en dag där, men vi hade bestämt med några amerikanska tjejer att vi skulle se på nån bio (ännu en film...) . Vi hade aldrig träffat dem, men de var hur snälla som helst! Jättetrevliga! Det är så kul när det blir så, men jag hoppas att de gillade oss också...

Idag på morgonen fick vi testa på yoga för första gången. Guuud vad jobbigt!! (Haha jag börjar kanske låta som en amerikan, för jag brukar inte använda ordet så...). Men det var verkligen jobbigt, jag är inte direkt van vid sådan träning, utan jag gillar att springa och träna mer styrka.
Nu är vi väldigt trötta och sega..

Kommentera nu, för jag gillar inte att skriva så det här gör jag endast för att hålla er uppdaterade! Och tack så jättemycket till dem som kommenterar, det visar att ni är intresserade! :D

Kram Rebecka

4 kommentarer:

  1. & jag e´jätteglad att du tar dig tid & lust att skriva lite....kul att läsa tycker jag!!! :o))
    Jag har oxå testat yoga ett par ggr & jag håller med dig.....de´ e´ verkligen "skit"jobbigt!!! Men himla nyttigt.....säger dom som vet! ;o))
    Nu ska jag dra sängen bak ryggen....midsommarafton imorron!!
    Så GLAD MIDSOMMAR på er!!!
    Kram, kram Pia

    SvaraRadera
  2. Bra att ni övar språket på urinvånare! Mer sådant! Och kul att läs vad ni gör. Kramar från moster Sofie

    SvaraRadera
  3. bodil-47@hotmail.com26 juni 2010 kl. 13:29

    Ni ser ut att ha det toppen det kanske blir lite annat när ni kommer hem.Vi har firat midsommar i Odensvi med sill pot.m.m. vi spelade också kubb ,damerna vann . kram farmor

    SvaraRadera
  4. Nä Becka Du får inte sluta skriva det är såååå roligt att läsa om vad ni har för ER OVER THERE.
    Har just kommit hem från Öland där Krille och jag varit och firat midsommar med hans morbror som fyllde 65 år ( piggare 65 åring får man leta efter). Anna har haft huset för sig själv igår och idag och det står kvar .... Ida har varit med Sofie på västra Eknö och firat där så vi har haft en lite annorlunda men mycket trevlig helg.Här är jättefint väder men vi har det som tur är inte lika varmt som ni har det. Vet inte hur man skulle orka leva i den värmen och fungera som man ska både kroppsmässigt men också tankemässigt. Jag tycker att hjärnan blir kokt redan när det är 30 grader varmt. Ser fram emot att få höra mer om er resa när ni kommer hem och kanske kan ni invitera oss till er altan en eftermiddag så ni får förevisa allt snyggt ni handlat på er.. Nu säger jag Go natt för ögonen går i kors och jag är trötter. Hälsa syrran och njut av de dagar ni har kvar där borta i väster ! Stor kram från Anna-Pia <3

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!