Film!

I går såg jag och Jennifer (och Mikaela ibland) 3 filmer. Först såg vi Seven Pounds som var en av filmerna jag köpte förra veckan. Den var rörig i början (eller berodde det på att jag pratade i telefonen samtidigt...?) men tog sig helt klart på slutet. Jag gillar ju att betygssätta filmer och böcker och den får en 3:a.

Sen såg vi Ondskan. Jag har faktiskt varken läst boken eller sett filmen tidigare eftersom jag har svårt för böcker/filmer som bygger på att det ska frossas i misshandel och elände. Jag undviker alltid sånt om jag kan eftersom det är så otäckt när man nästan blir avtrubbad när man egentligen borde bli riktigt upprörd. Hur som helst så råkade jag sitta och läsa i soffan när Ondskan började och då var det ju svårt att inte kolla. Sen är ju Andreas Wilson helt OK att vila ögonen på också... Ondskan var bra och betyget blir en 3:a (ska jag betygssätta Wilson blir det en 5:a ;)

Kvällen avslutades med Åter till Cold Mountain som jag har hört så mycket om men aldrig sett. Jag visste att det skulle vara en vacker film och att det är en "gråtfilm". Lite trist när man i förväg vet att det inte kommer att sluta lyckligt, men som Ela sa (hon har sett den tidigare) innan hon gick och lag sig "Slutet är inte direkt olyckligt, det beror lite på hur man ser på det". Och det kan jag hålla med om! Hur som helst var det en vacker film och betyget blir en 3:a.

Parallellt med Cold Mountain gick The Departed på en annan kanal och det var lite trist eftersom det är en film som jag gärna sett om (du som har mitt DVD-exemplar kan lämna in det på mitt jobb när som helst ;) The Departed får nog faktiskt en 4:a av mig i betyg trots att det egentligen inte riktigt är min typ av film. Såg den på bio i Kalmar när jag pluggade där och jag kommer fortfarande ihåg vilket intryck den gjorde och hur häftig musiken i var. Soundtracket hittar du HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!