Klämde ytterligare en film i går

Ela och jag såg A Beautiful Mind som slutade ganska sent (pga 4:ans jäkla reklampausar) och den är så himla väldans bra!!! Den får nog en 5:a av mig. Jag har ju sett den tidigare och nu tänkte jag ännu mer på att fler borde se den. Allra helst de som har svårt för att förstå att en psykiatrisk sjukdom i allra högsta grad är just en sjukdom. Citat från IMDb:s sida (länk ovan)

"The movie follows the real life of John Forbes Nash Jr, a math genius that suffered over the years due to schizophrenia. It details the rises and falls of Nash, the love of his life Alishia and his closest friends. The script is very well written, keeping you on your toes at all times. And for those who haven't seen it, the twist is incredible. I wont spoil anything other than you need to pay very close attention".

I dag har vi bara tagit det lugnt. Magnus har varit och jagat, jag har läst och varit ute och gått och barnen har bakat och lagat mat. Becka, Ela och jag har också pratat lite om deras resa till USA i sommar. Den är ju fortfarande på planeringsstadiet men jag hoppas verkligen att vi kan få till det! I morgon börjar jag jobba igen efter mitt "jullov" och det känns helt OK! Jag kan dock varna ev. bloggläsare för att det inte blir lika tätt med blogginlägg som det blir när jag är hemma :) Hare bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!