Labradorer älskar vintern!

Ixa snödykaren

Åtminstone gör vår Ixa det. Hon far omkring som en tokig och är lika mycket över snön som. Det är så roligt att se henne och hon får ju verkligen motion när hon rör sig som hon gör. Taxen Babsan är inte lika road, hon går som en liten pimpinett dam och lyfter högt på tassarna. Där det är plogat alltså. Utanför vägen går hon inte alls, där skulle hon inte synas. Vi gick förbi färska rådjursspår när vi var ute och gick förut och Babsan skulle nosa i spåren men blev verkligt snopen när hon liksom försvann i allt det vita :)

I dag skulle barnen börjat skolan men de fick stanna hemma eftersom det var så osäkert med isen. De var så ledsna att de inte kom iväg - NOT :) Det hör verkligen inte till vanligheterna att barnen behöver stanna hemma pga att vi bor som vi bor. Ofta är det tvärtom skärgårdsbarnen som kommer till skolan medan det är de andra barnen som bor ute i busken som kanske stannar hemma. När mina yngre systrar gick på högstadiet i Gamleby fick de åka helikopter till skolan en gång! Attans vad jag var avundsjuk! En annan gång åkte vi skoter fram till skolan i Loftahammar för att där sen upptäcka att den var stängd pga av snöovädret.

Nu mitt i vintern är det många som tänker på sommaren. Vi har fått många bokningar till stugorna redan och själva drömmer vi om Grekland *längtar*.

Lillstugan

Bon

2 kommentarer:

  1. Hahahaha....vi har oxå en som älskar snö!!! & de´ e´ himla konstigt hur en svart hund kan försvinna i snön men det har han gjort flera gånger!! :o))

    Igår önskade jag verkligen att jag bott, & varit insnöad(!!!!!),på Björkö....jag va´ sååååå himla trött efter en sömnlös natt & skulle sitta på föreläsning om Tourettes....som tur var så var det jätteintressant & jag höll mig vaken & allert hela tiden!!!!
    Vilka fina foton du tagit!!! Det e´ verkligen rent & snyggt med vintern.....men nu tycker jag att vi fått nog med snö!!! Den kan ju ligga kvar till efter sportlovet....sen kan den försvinna BLIXTSNABBT!!
    Vill snart se vårblonmmor & grönt gräs......LÄNGTAR!!!
    Ha det gott på ön!!!
    Kramar PIA

    SvaraRadera
  2. Jag ska väl inte ta åt mig äran av att ha tagit fotona i det senaste inlägget. Det är Mikaela som är mästerfotografen i vår familj och jag har "lånat" bilderna av henne. Jag funderar på om jag ska copyright-märka hennes bilder när jag använder mig av dem i bloggen, är ju egentligen schysstast att göra det!

    Ja, nu räcker det med snö och jag håller med dig, efter sportlovet kan det få bli vår :)

    Kram från Christel

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!