Gifflarna blev goda!

Januarimorgon

Jag gillar verkligen att baka till skillnad mot att laga mat. Tyvärr bakar jag inte så ofta, borde skärpa mig och göra det en gång i veckan iaf.

Förutom att baka har jag idag lyckats slänga mig i soffan och börjat läsa en ny bok (Kafka på stranden av Haruki Murakami) som verkar bra, jag har grundmålat en hylla till Rebecka, jag har kollat på Robinsonfinalen i repris och jag har varit ute och gått en sväng. När jag var i ladugården upptäckte jag att äggen börjar frysa sönder så jag tog med ett gäng och gav till grannarna när jag gick förbi samt till mamma och pappa. Vi förbrukar ju inte lika mycket ägg som de värper och det är himla synd om de går sönder och ingen använder dem (om någon bloggläsare vill ha så hojta till).

Igår kväll åkte jag, Magnus, K och P skoter till Sjökrogen på trubadurafton. Det var -14 grader så vi frös lite när vi kom fram om man säger så... Vi åt riktigt god mat, jag tog lammytterfilé och de andra plankstek, och hade det himla trevligt. Då vi åkte hem var det fantastiskt månsken och det är magisk att åka skoter då!

Kalven som föddes på lösdriften i fredags (ingen bra bild som vanligt när det gäller kalvbilder...)


Rebecka som är ute och åker skidor för andra gången samma dag (+ att hon ridit också!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!