Lördag

Man uppskattar helgerna mer när man jobbar, så är det bara. Det var väldigt skönt att vara ledig i några veckor men ärligt talat smälter dagarna samman och jag får lite av samma känsla som jag hade innan jag började plugga. Jag älskar att vara hemma men jag behöver komma bort lite för att uppskatta allt här hemma och för att uppskatta dagarna mer. Det är hur flummigt som helst, men när jag enbart jobbade hemma gick dagarna, veckorna, månaderna och åren utan att jag riktigt tog till vara på och uppskattade tiden. Uttrycket "Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet" (Stig Johansson) åskådliggör lite hur jag kände då. Nu när jag jobbar borta kan jag på ett bättre sätt ta tillvara på, och uppskatta, mina dagar. Visst skulle det ultimata vara om jag kunde gå ner något mer i arbetstid (jobbar 95 % på sjukhuset) men det är inget överhängande behov jag har just nu.

Vi kollade på en lägenhet i Västervik igår. Badrummet lämnade väl en del att önska men läget är bra och de två rummen var fina. Vi ska höra av oss på måndag till mäklaren och vi kommer nog att lägga ett bud men jag är lite tveksam till att köpa den första lägenheten vi kollar på... Vi får se hur det går, än är det ju ingen panik med boende s a s.

3 kommentarer:

  1. Mmmm.....förstår vad du menar!!! Ibland behövs det nästan en liten "tankeställare" för att man ska "uppskatta" det man faktiskt har omkring sig!!!
    Ha det gott i det vintervita!
    Kramar PIA

    SvaraRadera
  2. Man blir ju lätt hemmablind också och missar kanske allt det härliga :)

    Kram C

    SvaraRadera
  3. Vad är det för en lägenhet? Adress?
    Kram
    Sofie

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!