Snöskoter & fika

Det är en fantastiskt härlig känsla att kunna åka skoter in till Skorven, det händer ju inte så ofta "nu för tiden". Det som slår mig när man åker är dock att det känns hur naturligt som helst, det är ingen wow-känsla. Antagligen finns det i ryggmärgen på något vis, vi har ju åkt så de allra flesta vintrar när vi var barn.

I dag var mamma, Sofie och jag bjudna på fika inne hos grannen B på fastlandet. Termometern visade -14 grader så det gällde att ta på sig ordentligt... Jag har ett par helt suveräna överdragsbyxor som jag verkligen kan rekommenderar alla att skaffa. De heter DOBSOM och jag köpte mina på Intersport. Jag frös inte men jag vet inte hur det var med kära mor? Får nog köpa ett par DOBSOM till dig/henne ;)

När vi åkte hem efter ett par timmar gungade det när vi åkte över rännan (som går mot Smågö och Solidö), det är himla konstigt att det inte fryser bättre när det är så kallt!

Magnus

Ankeborg och Tallviksudden

Sofie beundrar utsikten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!