Köpa lägenhet

Jag/vi har inte helt gett upp tanken på att hyra en lägenhet i Västervik istället för att köpa en, men vi kollar även på bostadsrätter. I dag skulle vi ha åkt in för att titta på en bostadsrätt men tyvärr fick vi ringa till mäklaren och berätta att vi inte kunde ta oss in till stan på grund av det taskiga isläget. Jag kände nästan för att lägga ett bud på den osedd, just nu känns det ganska aktuellt med ett boende i stan... Min vintersemester är slut nästa vecka (jag lyckades verkligen pricka in den rätt!) och antagligen kommer jag att behöva sova över någon natt på fastland i alla fall. Jag har tänkt att jag ska bo hos Karolin om det inte är snöstorm och skulle det vara det så får jag väl våldgästa någon kompis i Västervik :)

Nu har våra hönor börjat att värpa så smått! Det är så himla härligt när man har egna ägg, man blir riktigt bortskämd med det och de smakar så mycket godare också. Jag förstår inte att inte alla som bor på landet har höns :)

2 kommentarer:

  1. Snälla?? Kan du skriva en lång klok och övertygande förklaring till min käre sambo om att man SKA ha höns när man bor på landet!?? Jag skulle så gärna vilja ha höns igen sen när vi flyttat, men han tvärvägrar. Dessutom är han så förtjust i nykokta ägg, så jag förstår inte logiken i att inte ha EGNA höns!!

    SvaraRadera
  2. Men vad har han för argument mot att skaffa höns då? Jag ska fila på något för att övertyga honom ;)

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!