Summering av denna vecka

Vintern fortsätter men i början av veckan var det bra väglag och jag åkte hem som vanligt. I onsdags hade de varnat för kraftigt snöfall och jag bestämde att jag skulle stanna kvar i stan i mormors lägenhet och att Jennifer skulle komma in efter skolan så vi kunde gå och kolla på Avatar på bio. Den var lika bra som veckan innan *s* och jag var glad att jag bestämde mig för att inte åka hem för det kom onekligen mycket snö under onsdag-torsdag. På torsdagen var det många patienter som var försenade och en som skulle operera sig ringde återbud. Hela dagen gick jag och funderade på hur jag skulle kunna gräva fram min bil på parkeringen då jag skulle åka hem men det gick sen riktigt bra med god hjälp av min samåkare S (snön var ganska lätt som tur var).

I går fredag var jag ledig och Magnus och jag åkte en sväng till Gamleby. När vi åkte hem sken solen och det var otroligt vackert! Jag gick en kort sväng med hundarna på eftermiddagen men det är inte helt lätt att gå här ute. Man får traska i traktorspåren och det är ganska löst och slirigt. Motion får man iaf, det blir typ ett steg framåt och två tillbaka.

Första kon på lösdriften kalvade igår och vilken omställning det måste vara för kalven, tänk att ligga i livmodern i 38 grader och sen födas ut till -13... Brrrrr! Men kalvarna som föds där är alltid pigga och alerta och man ska ju inte applicera sina mänskliga känslor på djuren! Det var den 6:e kalven som föddes, när det väl sätter igång med kalvningarna så ramlar det på s a s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!