HLR:at själv idag...

... och det gick bra eftersom jag hade endast två (duktiga) kursdeltagare. Helt klart är det dock bättre att vara två instruktörer eftersom det är lätt att missa saker/info när man är ensam. Det är kul med HLR-utbildningarna och nu har vi klarat av tre stycken och har tre kvar.

I morgon jobbar jag (är ledig två fredagar av fyra) och det är rond plus två barn som ska opereras i narkos. Barnen ska opereras för skelning eller strabism som det också heter (om någon är intresserad kan man läsa om det HÄR). Det vi gör på dagavdelningen är att ta emot dem, sätta på Emlaplåster, premedicinera, informera om vad som ska hända på op, köra till op, hämta på UVA och informera om tiden efter op och hur man ska sköta ögat. Det är roligt att ha hand om barn ibland, det är det fina med att jobba på en ögonklinik, man träffar patienter i olika åldrar och det är relativt friska patienter så att säga.

Efter jobbet vid 13.00 kanske jag ska träffa Svea med föräldrar! Förhoppningsvis får de åka hem från sjukhuset i morgon och jag kan tro att storbrorsorna längtar och är nyfikna!

Magnus har varit på Rätö i ett par dagar och plöjt, kört fram balar som Palle ska hämta med pråmen och kört ris. Idag har han även varit i Mulestad och bland annat hämtat hem spannmål till hönsen. De gillar inte heller mörkret och har dragit ner sin äggproduktion till noll ägg om dagen. Då kan de lika gärna äta spannmål istället för dyrt köpt hönsfoder (de får naturligtvis också gå ute och sprätta)... Magnus hade gjort pannkakor på köpeägg idag, det kändes lite mysko när man är van vid att ha egna ägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!