Utveckligsmöte i Loftahammar

Igår var jag på möte med personal från Turistbyrån i Västervik. "Vilket bra initiativ, så himla skönt att slippa åka till Västervik som man alltid annars får göra" var vad jag tänkte. Man är ju inte direkt bortskämd med att möten, jobbträffar och liknande förläggs ute i bushen hos oss utan för det mesta accepterar man snällt att åka in till stan (känns ibland som man får skylla sig själv att man har valt att bo som man gör...). Nåja, väldigt skönt att för en gångs skull ha möte på hemmaplan. Döm om min förvåning när vi bara var tre företag som nappat på inbjudan! Men hallåååååååååå alla andra Loftahammarsföretag som sysslarmed besöksnäring, var vaaaaaaaaar ni???? Eller har inbjudan inte nått er (något som låter otroligt, jag har fått inte mindre än tre separata inbjudningar). Hur som helst så var det ett bra och trevligt möte och jag är glad att jag skickade Magnus att själv åka på föräldramötet i Överum. Nästa gång ser jag fram emot ännu fler företag att diskutera med!

På jobbet hade jag hand om operationerna idag. Idag var en sån där dag då patienterna pratade mycket med varandra (de förbereds inför op i ett rum med 6 fåtöljer) och det är alltid lika kul att vara en del i detta snack, att småprata och informera, och märka att patienterna tycker att det är en bra miljö vilket gör att de blir avslappnade inför op.

Under eftermiddagen gjorde jag färdigt mina instuderingsfrågor som jag fick efter kursen i Sthlm och skickade iväg dem till kursansvarig lärare. Nästa kurstillfälle är den 16 november, ska bli roligt att åka upp igen (dock kommer systeryster inte att vara hemma så jag får väl roa mig själv så gott det går).

På torsdag ska S och jag hålla i vår första S-HLR-utbildning och det känns lite lagom otäckt... Tur att jag är ledig på fredag om vi gör bort oss fullständigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!