Inget internet!

Vilken panik! Nån vajsing på tråden, trasigt modem eller helt enkelt nåt fel på datorn??? Shit vad jag hatar när anslutningen inte fungerar som den ska. Jag blir ju helt handikappad utan internet och ser framför mig timmar av felsökning, för lite sömn och allmän frustration. Jag vet inte vad felet var (antagligen Telias) men nu fungerar det helt plötsligt och det tackar jag ödmjukast för! Stavas internet förresten med versal i början? Något säger mig att man tidigare stavade så men nu skrivs det alltid med gemen (litet i) i tidningar och dylikt så jag börjar undra om det är någon ny "skrivregel"?

I helgen har det sista gänget sjöfågeljägare för i år varit här och om ni kära läsare vill titta på deras fina sida om andjakt med mera så hittar ni en länk HÄR eller i min lista med länktips!


Ixa fick apportera en del och hon gjorde det bra sa Magnus (jag var hemma o städade...).

Vättar tas upp vid Dödmanshällen


Jag har inte jagat något alls denna helg (inte Babsan heller med andra ord), jag har mest ägnat mig åt städning och åt att plocka fram adventsljusstakar mm. Har som tur är åtminstone en bra bok att lyssna på (Poeten av Michael Connelly)! Städning är ju inte min favoritsyssla men eftersom de andra i familjen har visst synfältsbortfall när det gäller ordning och reda så får jag som ser stöket ta tag i det.... ;)

BTW, varför tänder man adventsljusstakar innan advent??? Det är ett fenomen som jag verkligen inte förstår mig på. Då kan man ju lika gärna ha dem framme året om, blir ju liksom inget speciellt med just första advent om de är tända veckan innan. Tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker precis som du. Man kan ta fram dem lördagkväll men de ska tändas söndag morgon, först när det ÄR första advent!

    Du är klok, som vanligt! ;)

    SvaraRadera
  2. Har också funderat över det där med Internet eller internt. Jag är stavningsfreak och inte den som ändrar mig i första taget så jag kör med versal.... Träffar ett Internetproffs imorgon så då kan vi få svar på detta i-landsproblem. :-)

    www.turistchefenbloggar.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha, Internet eller internt. Stavningsfreak. Så fel det kan bli! :-)

    SvaraRadera
  4. Ha ha, ja ibland blir det galet. Jag är också lite av en språkpolis (även om jag är slarvig att läsa igenom inlägg o dyl.) och stör mig på när ord stavas fel. Kom du fram till hur det ska stavas? *Väntar med spänning*

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!