Korna hemma från Rätö och Vinökalv

Idag kördes alla djur hem från "arrendeöarna". Vi sambetar med Hula gård så deras djur kördes dit och våra hit hem till Björkö. Jag var ju inte med själv, har bara fått höra referat från infångandet och båtresan, men det verkar som allt flöt på bra och det är skönt. Jag ringde från jobbet ett par gånger, det finns vissa risker med djurhantering, och jag ville ha koll på att det gick bra för djurflyttarna.

Kalvarna stallades in igår men de andra djuren får vara ute ett tag till och blir utfodrade med ensilage.

2 kommentarer:

  1. "Våra" djur åkte oxå hem igår....inget kul alls!!!! Blir SÅÅÅÅ tomt på Snåret!!!! :o/
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Då är det väl vinter...
    Hoppas det går bra för Magnus & Co på lördag!
    Ulf - Vinökalv

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!