Musinvasion

Sen i somras (!) har vi fångat hur många möss som helst i vårt hus. Jag har aldrig varit med om något liknande och det är faktiskt ganska äckligt. Senaste favorittillhållet är bland DVD-filmerna och man kan ju undra vad tusan de har där att göra? Att de är under diskbänken eller i hundmatsäcken under trappen kan jag liksom ha en förståelse för (mat), men varför DVD-filmer? Just nu har vi sex fällor riggade men det verkar som mössen struntar i dem, alternativt att fällorna inte slår igen, för nu har vi inte fått några på flera dagar men jag kan ändå se spår (läs: skit) efter att det har varit möss framme. Om någon läser detta och har något bra förslag på vad jag ska ladda fällorna med som mössen inte kan motstå; snälla låt mig veta!

5 kommentarer:

  1. Jag får testa korv, ska bara handla först!

    SvaraRadera
  2. Har du ingen Finlandskorv?

    SvaraRadera
  3. Jamen det har vi ju! Tack för tipset du anonyma :)

    SvaraRadera
  4. Kan du inte ta in Kent!! Knasen var en suverän musfångare in i det sista....
    Kram
    Mia//

    SvaraRadera

Kommentera GÄRNA (jag svarar på kommentarerna i min egen blogg såklart)!